Yhdistyksen syyskauden uutisia

Kategoriassa Uutiset

Yhdistyksen toiminta on lähtenyt mukavasti liikkeelle tänäkin syksynä.

Järjestämme monipuolista kotoutumista tukevaa toimintaa Oulun vastaanottokeskuksessa Heikinharjussa ja uutena yhteistyö Villa Victorin kanssa. Naisten ryhmät jatkuvat normaalisti keskustan toimitiloissamme ja uusia ryhmiäkin olemme saaneet perustettua!

Yhdistyksemme järjesti maahanmuuttajanaisille suunnatun syysleirin Rokuan leirikeskuksessa 7.10-8.10.2019. Kuvassa leirillä mukana olleet Eva Tawasoli ja Seida Sohrabi. Eva on ammatiltaan sosiaali- ja terveysalan ammattilainen, joka on myös kunniaväkivallan kokemusasiantuntija ja kouluttaja. Seida on Turun yliopistosta valmistunut valtiotieteiden maisteri ja opiskellut Yhdysvaltojen Virginia Techissä Lähi-Idän tutkimusta sekä työskennellyt Washingtonissa Suomen suurlähetystössä. Yhdistyksellämme oli ainutlaatuinen tilaisuus saada heidät luennoimaan naisten leirille erittäin tärkeistä teemoista ennenkaikkea maahanmuuttajataustaisen naisen näkökulmasta käsin. Molemmat tekevät arvokasta vaikuttamistyötä koko yhteiskunnan tasolla erityisesti haavoittuvassa asemassa elävien maahanmuuttajanaisten hyväksi.