Tule vapaaehtoiseksi

Toimintamme perustuu vapaaehtoisuuteen. Tutustu erilaisiin toimintaryhmiimme ja ilmoittaudu vapaaehtoiseksi!

Vapaaehtoistoiminta

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi ohjaajaksi Oulun vastaanottokeskusten tukiyhdistys ry:n toimintaryhmiin: suomen kieli, kädentaidot, materiaaliapu, pop up -kirpputoritoiminta tai naisten olohuone. Voit myös ehdottaa uutta ryhmää!

Yhdistyksemme vapaaehtoistyö on matalan kynnyksen yhdessä tekemistä, jossa ihmisten kohtaaminen ja yhteisöllisyys on kaiken tekemisen keskiössä.

Oulun vastaanottokeskusten tukiyhdistys ry toimii Oulussa ja Oulun seudun turvapaikanhakijoita vastaanottavien vastaanottokeskusten ja hätämajoitusyksiköiden tukena sekä maahanmuuttajien integraation edistäjänä. Yhdistyksen toiminnan periaatteina ovat vuorovaikutteisuus, tasapuolisuus, yhdenvertaisuus, tasa-arvoisuus, avoimuus ja erilaisten näkemysten kunnioittaminen.

Vapaaehtoistoimijana saat perehdytyksen tehtäviin ja olet tapaturmavakuutettu vapaaehtoistyössä, kun allekirjoitat vapaaehtoissopimuksen. Ohjaajana toimitaan aina yhdessä parin kanssa.

Tarkemmat kuvaukset toimintaryhmistä ja ilmoittautumaan tästä