Tule vapaaehtoiseksi

Toimintamme perustuu vapaaehtoisuuteen. Tutustu erilaisiin toimintaryhmiimme ja ilmoittaudu vapaaehtoiseksi!

Vapaaehtoistoiminta

Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi ohjaajaksi Oulun vastaanottokeskusten tukiyhdistys ry:n toimintaryhmiin: suomen kieli, kädentaidot, materiaaliapu, pop up -kirpputoritoiminta, naisten olohuone, lukupiiri tai asioimisapu. Voit myös ehdottaa uutta ryhmää!

Yhdistyksemme vapaaehtoistyö on matalan kynnyksen yhdessä tekemistä, jossa ihmisten kohtaaminen ja yhteisöllisyys on kaiken tekemisen keskiössä. Kaikki toimintamme suunnitellaan yhdessä ja perustuu Oulun vastaanottokeskuksen tai turvapaikanhakijoiden omiin toiveisiin.

Oulun vastaanottokeskusten tukiyhdistys ry toimii Oulussa ja Oulun seudun turvapaikanhakijoita vastaanottavien vastaanottokeskusten ja hätämajoitusyksiköiden tukena. Niiden tarpeita kunnioittaen ja niiden tarpeista lähtien. Yhdistyksen toiminnan periaatteina ovat vuorovaikutteisuus, tasapuolisuus, yhdenvertaisuus, tasa-arvoisuus, avoimuus ja erilaisten näkemysten kunnioittaminen.

Vapaaehtoistoimijana saat perehdytyksen tehtäviin ja olet vakuutettu vapaaehtoistyössäni, kun allekirjoitat vapaaehtoissopimuksen. Ohjaajana toimitaan aina yhdessä parin kanssa.

Tarkemmat kuvaukset toimintaryhmistä ja ilmoittautumaan tästä