Tule vapaaehtoiseksi asioimisapuun

Kategoriassa Yleinen

Olemme käynnistäneet uuden toimintamuodon, jossa vapaaehtoiset voivat auttaa maahanmuuttajia kertaluonteisesti. Tehtävä voi olla harrastuksiin ohjaaminen, muuttoon liittyvä apu (huonekalujen kokoaminen tms., ei muuttokuormat), kodinkoneiden hankinnassa auttaminen, kodin lähiympäristöön tutustuminen ym.

Ilmoittaudu tästä.

Voit toimia vapaaehtoisena joustavasti oman elämäntilanteesi mukaan. Yhdistyksemme vapaaehtoistyö on matalan kynnyksen yhdessä tekemistä, jossa ihmisten kohtaaminen ja yhteisöllisyys on kaiken tekemisen keskiössä. Sinulla ei tarvitse olla vankka kokemus toimiaksesi vapaaehtoisena ohjaajana eri ryhmissä. Ohjaajana toimitaan aina yhdessä parin kanssa. Tarjoamme vapaaehtoisille myös koulutuksia ja virkistystapahtumia. Vapaaehtoistoimijana saat perehdytyksen tehtäviin ja olet vakuutettu vapaaehtoistyössäni, kun allekirjoitat vapaaehtoissopimuksen. Lue lisää: tukiyhdistys.fi

Tervetuloa mukaan toimintaan! Sinun tulee olla 18-vuotta täyttänyt osallistuaksesi tähän toimintaan.

Kaikki toimintamme suunnitellaan yhdessä Oulun vastaanottokeskuksen, vapaaehtoisten ja osallistujien kanssa. Yhdistyksemme toiminnan periaatteina ovat vuorovaikutteisuus, tasapuolisuus, yhdenvertaisuus, tasa-arvoisuus, avoimuus ja erilaisten näkemysten kunnioittaminen.