Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi

Valitse ne toimintaryhmät, jotka kiinnostavat sinua. Joihinkin toimintaryhmiin haetaan vapaaehtoista koordinaattoria.
Toimintaryhmän koordinaattorina olet toimintaryhmän yhdyshenkilö tukiyhdistyksen toimiston ja vastaanottokeskuksen työntekijän suuntaan. Otat vetovastuun toimintaryhmän yhteissuunnittelusta ja aikataulujen sopimisesta. Tämä tehtävä on hyvä hoitaa yhteisöllisesti ryhmässä neuvotellen, mutta halutessasi voit paneutua toiminnan kehittämiseen laajemminkin.
Yhdistyksemme vapaaehtoiset opettavat suomen kieltä Heikinharjun vastaanottokeskuksessa. Opetusryhmien lukujärjestys laaditaan syyslukukauden alussa. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta opettajan työstä tai koulutusta alalle. Voit toimia aktiivisena vastuuopettajana tai ns. apuopettajana oppitunneilla. Teemme yhteistyötä Oulun yliopiston humanistisen tiedekunnan "suomi toisena kielenä" -koulutusohjelman kanssa, vapaaehtoisten opetustoiminnan tukemiseksi ja kehittämiseksi.
Kädentaidot-ryhmä kokoontuu Heikinharjun vastaanottokeskuksessa ja Oulun keskustassa kerran viikossa. Käytössämme on käsityöluokka. Toiminta on matalan kynnyksen yhdessä tekemistä ja materiaalien työstämisen mahdollistamista. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kädentaitojen ohjaamisesta ja apuohjaajana voit toimia vaikka peukalo keskellä kämmentä. Olemme olleet mukana järjestämässä taide- ja kulttuuri työpajoja turvapaikanhakijoille oululaisten toimijoiden kanssa.
Oletko kiinnostunut yhdessä kokkaamisesta ja etnisestä ruoasta? Kehitämme tänä vuonna yhteistyöverkostomme kanssa uusia kulttuurikahvilan toimintamuotoja, kuten yhteisöllisiä ruokailtoja sekä pop-up lounaita. Toiminta on tarkoitettu vain naisille.
Ryhmä hoitaa materiaalikeräyksiä, varastointia ja jakoa vastaanottokeskuksille tarpeen mukaan. Järjestämme mahdollisesti myös pop-up kirpputoreja 2-4 kertaa vuodessa.
Oma ideasi muuhun toimintaan, jota haluat olla järjestämässä (musiikkikerho, näytelmäkerho, olohuonetoiminta, puutarhanhoito, luontokerho tms.)
Käsittelemme henkilötietoja luottamuksellisesti ja EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Emme anna tietojasi kolmannen osapuolen käyttöön.